گروه شهری: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ رودخانه‌های کن و کرج طرح ساماندهی محورهای منتهی به ساوه به اجرا درخواهد آمد.

 مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، تفکیک رفت‌وآمدهای محلی از ترددهای سریع بین شهری را جزو عمده‌ترین راهکارهای اتخاذ شده در طرح ساماندهی جاده تهران - ساوه خواند.

محمدحسین رئیسی گفت: تداخل ترافیک محلی با ترافیک بین‌شهری، وجود کاربری‌های ناهمگون و عدم‌‌رعایت حریم جاده در ساخت و سازهای گذشته از مهم‌ترین آسیب‌های شناخته ‌شده در جاده تهران - ساوه به‌عنوان یکی‌از مبادی ورودی جنوب غرب تهران است. وی یادآور شد: پهنه واقع‌در بخش حدفاصل بزرگراه آزادگان و محل تلاقی رودخانه کن و جاده تهران- ساوه، بستر مناسبی برای ایجاد کاربری‌هایی دروازه‌ای خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با بیان اینکه محدوده مداخله برای طراحی شهری در گام دوم این مطالعات حدود 25 کیلومتربوده‌است، 15 کیلومتر از این محدوده را شامل آزادراه تهران - ساوه، حدفاصل تقـاطـع بزرگراه آزادگان تا رودخانه کرج دانست و یادآور شد: این آزادراه براساس طرح جامع شهر تهـران، مبـدا ورودی اصلـی جنوب غرب پایتخت به‌‌شمار‌ می‌‌رود اما به‌دلیل تعامل نزدیک و تأثیرگذاری متقابل ایـن محـور بـا جـاده تهران - ‌ساوه در مطالعات ساماندهی مبادی ورودی شهر تهران، هر دو محور توأمان مورد‌ مطالعه قرار گرفته است.

به گفته رئیسی، رودخانه‌های کن و کرج که به‌ترتیب با جاده تهران - ساوه و آزادراه تهران- ساوه تلاقی‌ دارند، از مهم‌ترین نشانه‌های هویتی این محدوده به‌ شمار‌می‌روند که در صورت ساماندهی، می‌توانند القا‌کننده هویت طبیعی شهر تهران نیز باشند.

کد خبر 156731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز